Jak Nordic Walking wpływa na odchudzanie

    Dla mnie jako osoby specjalizującej się w dietetyce, problemach chorób dieto zależnych oraz w problematyce osób z nadwagą, czy otyłością aspekt prawidłowego żywienia jest najważniejszy, niemniej jednak ważny jest aspekt wysiłku fizycznego danego pacjenta.

    Przeprowadzając wywiad w czasie konsultacji, każdej osobie zostaje zadane pytanie             „Czy Pan/Pani uprawia jakąś aktywność fizyczną?”. Zawsze zachęcam do aktywności fizycznej, razem z pacjentem wybieram aktywność dla niego jak najbardziej dogodną i odpowiednią. Bardzo dużą popularnością cieszy się Nordic Walking, ponieważ jest to forma ruchu bardzo bezpieczna, regulująca pracę organizmu, ochraniająca organizm przed wieloma niekorzystnymi chorobami. Stosując się do moich zaleceń żywieniowych i dietetycznych w połączeniu z tego typu aktywnością fizyczną, praktycznie można być pewnym sukcesu, uzyskania szczupłej wymarzonej sylwetki. Osobom o prawidłowej masie ciała także zalecam formę Nordic Walking, ponieważ nie służy ona tylko odchudzaniu, ale także poprawie kondycji, wydolności oddechowej, poprawie kondycji fizycznej. Pamiętajmy jednak, że ruch i odpowiednie żywienie musi ze sobą współgrać, nie uzyskamy pożądanego efektu tylko ćwicząc, należy zawsze dopasować odpowiedni sposób żywienia, aby organizmowi zapewnić komfort i zabezpieczyć go przed negatywnymi skutkami wysiłku fizycznego np. katabolizmem masy mięśniowej, odwodnieniem, czy utratą cennych elektrolitów, wahaniami poziomu cukru.

    Uprawiając Nordic Walking:

    • zmniejszasz ryzyko otyłości – otyłość to obecnie choroba cywilizacyjna zagrażająca coraz to większej liczbie społeczeństwa. Uprawiając Nordic Walking szybciej tracisz zbędne kilogramy niż podczas normalnego chodzenia. Ćwiczenia wykonywane regularnie uchronią Twój organizm przed otyłością teraz i w przyszłości.
    • ochronisz swój organizm przed osteoporozą – nie jest prawdą, że kości się budują tylko w czasie dzieciństwa, kości człowieka regenerują się także w dorosłym życiu, ale pod warunkiem, że się ruszamy.
    • doskonale dotlenisz organizm – poprzez odpowiednie dotlenienie poprawisz wydolność serca i poszczególnych narządów. Dotleniony organizm szybciej spala tkankę tłuszczową, poprzez odpowiednie utlenienie przyspieszasz procesy metabolizmu, regulujesz gospodarkę hormonalną.
    • ochronisz organizm przed miażdżycą oraz innymi chorobami sercowo-naczyniowymi – uprawiając ruch redukujesz zły cholesterol, a to zły cholesterol LDL oraz triglicerydy są głównymi sprawcami miażdżycy i chorób serca.
    • zadbaj o prawidłową dietę!!! – ruch i odpowiednie żywienie powinno być ze sobą ściśle połączone i bardzo dobrze współpracować. Redukując błędy żywieniowe, wprowadzając do swojej codziennej diety zdrowe produkty żywieniowe, uprawiając nornic walking gwarantujesz swojemu organizmowi nie tylko szczupłą sylwetkę, ale również zdrowie.
    • pij odpowiednią ilość wody – woda jest jednym z czynników przyspieszających przemianę materii. Pijąc zbyt mało płynów nie oczyścisz organizmu z powstających metabolitów, czy toksyn. W czasie wysiłku często się pocisz, tracąc wodę, aby zachować i utrzymać prawidłowo wszystkie funkcje organizmu należy go odpowiednio nawadniać.
    • pij świeże soki z warzyw i owoców, wzbogać swoje żywienie w dużą ilość świeżych produktów, dzięki temu uzupełnisz składniki mineralne, witaminy, elektrolity, które tracisz w czasie wysiłku fizycznego.

     

     

    Powrót do listy
    Przewiń do góry