Czereśnie i ich właściwości.

    Czereśnie

    czeresnie1Czereśnie są bogatym źródłem witamin i składników mineralnych, dlatego póki są dostępne korzystajmy z ich dobrodziejstw.

    Sezon na czereśnie rozpoczął się na dobre. Warto się na nie skusić, ponieważ są bogatym źródłem witamin i składników mineralnych. Znajdziemy w nich między innymi potas, który reguluje pracę serca, żelazo odpowiedzialne za transport tlenu w organizmie oraz cynk, który wpływa na stan skóry. Czereśnie bogate są także w witaminy z grupy B, zwłaszcza B3, która wpływa na kondycję skóry i włosów oraz B2, która przyspiesza gojenie ran.

    1 garść czereśni dostarczy 49kcal i 1 g błonnika. Błonnik przyspiesza perystaltykę jelit i reguluje wypróżnianie się. Zalecana dzienna podaż błonnika powinna wynosić 27-40g. Czereśnie zawierają także inne składniki, które powinny nas skłonić do ich spożywania- są nimi flawonoidy. Flawonoidy są przeciwutleniaczami, neutralizują wolne rodniki, dzięki czemu spowalniają procesy starzenia się. Przeciwutleniacze wzmacniają ścianki naczyń krwionośnych, przez co zmniejszają podatność na powstawanie siniaków. Flawonoidy działają przeciwzapalnie, zwiększają odporność organizmu i korzystnie wpływają na kondycję skóry oraz włosów.

    Czereśnie działają zasadotwórczo, czyli odkwaszają organizm. Dieta bogata w produkty mięsne, przetworzone i z dużą zawartością tłuszczów nasyconych będzie wpływała na zakwaszenie organizmu, dlatego aby uzyskać równowagę należy zwiększyć spożycie produktów zasadotwórczych, np. czereśni. Czereśnie pomagają usuwać z organizmu toksyny i produkty przemiany materii. Owoce te wpływają także na obniżenie zawartości kwasu moczowego we krwi, dlatego polecane są osobom z dną moczanową.

    Sezon na czereśnie jest bardzo krótki, dlatego korzystajmy z ich cennych właściwości. Warto przygotować przetwory z czereśni, po które będziemy mogli sięgać po zakończeniu sezonu.

    www.EfektCentrum.pl

     

    Powrót do listy
    Przewiń do góry